Sikke en julebuzz der er på de danske rolleblogs – yay! Jeg er jo håbløst bagud, det bliver ikke engang til en sølle adventskalender.

Til gengæld skal jeg i morgen spille rollespil for første gang i lang tid og ikke ”bare” rollespil. Jeg skal spilteste mit kommende Fastaval 2012 scenarie, Apocalypse Drow (der har været længe undervejs).

Scenariet er skåret over (hvis ikke ligefrem hacket fra) Lady Blackbird, hvilket betyder masser af spillerindflydelse, 6-sidede terninger og et plot med rig mulighed for at sno sig og ende her og der.

Det bliver spændende, ikke mindst fordi jeg ikke selv har spillet Lady Blackbird. Eller noget i den stil før. Så folk der har spillet John Harpers lovpriste 16-siders oplæg, eller andet rollespil i den stil, hvad skal jeg være opmærksom på som spilleder? Hvad er the dos and don’ts? Gode råd modtages med kyshånd.

