Som jeg nævnte i min sidste post, påtænker jeg at bruge/hacke Lady Blackbird til Apocalypse Drow. Lady Blackbird er som Morten beskriver, et mikroscenarie, hvor regler, spilpersoner og scenarie(oplæg) er samlet på 16 sider, hvor jeg faktisk tænker at de fem kunne undværes, idet spilpersonerne nærmest gentages.

Jeg regner med at skrive lidt længere, men mit mål er at holde Apocalypse Drow under 2o sider, inklusiv spilpersoner.

Reglerne er ganske enkle. Spilpersonerne har en række traits (ikke ulig dem vi bruge i Over the Edge), et par keys (træk der kan spilles på/op imod) og et par secrets, der fungerer som særlig evner eller moves. Udover det har hver spiller en dice pool, der kombineres med traits når der skal rulles i en konflikt, og som kan forøges når man bringer sine keys i spil. That’s it.

Ellers er store dele af dramaet og the action lagt over i hænderne på spillerne. Spillederens rolle er at stille spørgsmål, gribe det spillerne siger og kaste det tilbage og skabe udfordringer (obstacles) for/til spillerne. Det glæder jeg mig til at arbejde med, da det ligger ret langt fra den måde jeg plejer at skrive og spille på.

Og siden jeg  planlægger at holde det kort, håber jeg, inspireret Johs oversættelsesprojekt, at kunne lave både en engelsk og en dansk version.

Mere om indholdet af scenariet og hacket snarest.

