December i Marienburg  15419221_10211429334032937_1240904590_o

9. december:

Fleischturm L’amour!

af Henrik Vedholm / Illustration af Johan Tieldow

”Den forladte ruin står vaklende og forfalden – alene i en forladt edens have, der med sit overgroede fugtige plantetæppe bærer et ekko fra en hemmelig gylden drøm. Der, imellem beplantning og spredte rafter, står der et tårn. På overfladen rynket og ridset, mat og trist, men på en solrig dag titter der glinsende farver og gyldent skær fra små sprækker i fugerne. Som en lokkende elsker pirrer tårnets blinkende glans din nysgerrighed…”

Hvad…

Den bretonske billedhugger, kunstner og troldmand, André Amour, byggede i sit kaotiske klarsyn et af Marienburgs mest bizarre tårne. Nemlig det i al sin falliske herlighed: Fleischturm L’amour!

Tårnet er en tilbygning til den daværende Baron von Blutschaumüss’ villa i Noordmuur og er en hyldest til Baronens libido, som sagdes at være af overmenneskelig karakter. Tårnet er bygget i et forsøg på at kanalisere libidoens kraft op mod guderne og i sin seksuelle udførelse nærme sig og i bedste fald opnå guddommelighed gennem udløsning.

Tårnet har en svag venstre drejning i tråd med baronens egen kødelige udgave af tårnet. Udsmykket med farverig mosaik og tydelige guldbelagte ”årer” drejer tårnet få grader om sin egen akse. Taget er glinsende og flot formet i bløde kurver med en skarp kant. En slids går på tværs af tagets runding, hvorved det kan køre til side og åbenbare himlen og afspejle beskuerens ekstase.

Tårnet blev bygget færdigt og kort efter døde André Amour af et hjertestop oppe i tårnets eneste værelse. Han blev fundet nøgen med et ordentligt flag på, liggende livløs med et ekstremt stort vellystent smil på læben. Efter episoden blev tårnets øverste del erklæret usmageligt og kættersk af kirken, hvorefter baronen lod en ny ydre, mere aseksuel, del opføre ovenpå den gamle top. Til trods for de nye tiltag blev baronen selv erklæret i pagt med dæmoner og halshugget ved kort proces.

I dag står tårnet fortsat. Slidt, aflåst og forfaldent. Glemt og tilbagetrukket på en ruin af en villa. Men inde i tårnet gemmer der sig fortsat en gåde. For historien fortæller om den der i sin iver er opslugt af kødelig længsel og forelskelse vil have kraften til at møde sin seksuelle drømmefantasi i tårnets topkammer.

I topværelset er der otte vinduer. Hver af disse er udsmykket med glasmosaik der forestiller Slaanesh’s otte yndlingspositioner. I midten af værelset er der en piedestal der er en miniudgave af selve tårnet, med den eneste forskal at det er lavet af spejlglas og passer på en velsmurt kærlighedskanal uanset køn. Når månen Morrslieb står størst på himlen og Fleischturms øverste slidske er kørt til side så månelyset kan skinne derind….så kommer hun..den..det…og det bliver vildere end din fantasi kan rumme og Amours smil vil pludselig give mening.

Scenarietråde…

  • En af glasmosaikkerne i et af tårnets vinduer mangler. Mosaikken med den ottende yndlingsposition har været en gåde for Slaaneshkultister og andre liderlige personligheder i årevis. Glaskunstneren Hanzo Übergeil har via en kontakt i kunstforeningen, fået opsporet en sælger af det infamøse skrift ”De otte Vidundere”, der beskriver de otte positioner, så han kan rekonstruere mosaikken i tårnet. Übergeil skal mødes med sælgeren (eller hans budbringer) i et varehus ved midnat for at købe skriftet. Han er tydelig nervøs ved mødet og har brug for livvagter til at sikre at alt går som planlagt…
  • Baronens barnebarn, 15 årige Frøken Gretchen von Blutschaumüss, er fulgt i sin farfars fodspor og har været i tårnet flere gange for at mødes med sin elsker, skabt af drømme og forbudte fantasier. Elskeren (som naturligvis er en Slaanesh-dæmon) er på fri fod i byen og der begynder at opstå forskellige mystiske forelskelser rundt omkring. Alle hvisker de om den samme maskerede forfører, der får dem alle til at svimle. ”Det er som om han/hun ved alt hvad jeg tænder på!”. Pårørende til de forelskede samler ind til at få denne utugtens tjener gjort til skamme en gang for alle!

 

Reklamer