Søndag kørte jeg På Røven i Marienburg som del af Simon og Tores Sorte Roser-gig i Aarhus. Det gik rigtig fint og det med en gruppe det talte en rimelig erfaren Fastavalforfatter og en spiller der aldrig havde prøvet bordrollespil før – det klarede hun nu uden nogen problemer.

Det er sgu et rock solid scenarie og stadig sjovt at spillede.

Det er femte gang jeg kører scenariet og jeg kan mærke, at jeg nu skal være lidt opmærksom på, ikke at forfalde til de samme scener og situationer når jeg spiller det. Det har jeg selv skrevet under gode råd i scenariet! Scenariet er jo en sandbox med rigtig mange muligheder og tråde, så det er ærgerligt, at der stadig er bipersoner jeg ikke har haft i brug (De har sikkert været i brug i nogen af de andre afviklinger – altså udover Tranen. Tranen er aldrig med). Det er bare svært, når der nu bare er nogen ting der virker – men det var fedt at kunne indarbejde ting og ideer fra andres war stories her i søndags.

Men jeg er ikke færdig med Marienburg. Jeg vil virkelig gerne spille noget almindeligt rollespil i byen. Så nu leder jeg (semi)aktivt efter nogen at lege med i nabolaget. Så må vi se, hvilke regler det ender med.

