Afgrundens Slave

Terninger: 2 terninger købt på en Fastaval for måske 10 år siden. De har siden været de faste terninger brugt, når vi spiller Illuminati: New World Order ccg på Fastaval. De holder normalt til i kassen med mine kort og deck.

EVNE: 12 / UDHOLDENHED: 21 / HELD: 12

Jeg kunne ærlig talt ikke huske meget om denne bog, før jeg begyndte på forhistorien, så kom der en masse tilbage. Vi befinder os nemlig Kallamehr og er på vej til Lady Carolinas hof. Det er jo her Tyven med de Tusind Tricks udspiller sig. Her redder man Lady Carolina efter hendes mand er blevet dræbt af Tyven.

Det her forgår så senere, for i hvert fald er Lady Carolina nu regent og Kallamehr ved at blive rendt over ende af en mystisk hær. Vi er en flok på ti helte, der af Carolina og hendes råd, bliver sendt ud på forskellige opgaver. Vi påtager os opgaven at spionere på den trussel der lurer.

Men. Truslen er presserende, så vi skal i denne bog løbende krydse felter af i et timglas og når sandet er løbet ud… ja så forestiller jeg mig, at der sker noget træls.

Nå, vi ridder mod øst, udstyret med en magisk pung, der burde holde søvn væk. Det er jo rart, når et par sort dværge sniger sig ind på én. De smager Fangthane-stål og vi rider videre til en lille by. Her vil den lokale kloge kone have os til at udføre en eller anden mission og som den helt vi er, siger vi ja, uden at tænke på tidens sand der rinder ud. Det er der så andre der gør, for ned gennem loftet kommer… Tyven med De Tusind Tricks. Say what!?!

Han gådetaunter os lidt og forklarer sig så, at vi bliver nødt til at get cracking, hvis vi skal redde landet. Ok, vi tager det som et vink med med vognstang og smutter med ham. Han dropper os ned lidt væk og gåderne den lidt mere inden han giver os en grim fiskeflaske.

Videre til en ny by. Her bliver vi først lokket ind i vinbiks, hvor en usling forsøger at drukne os i en tønde dårlig vin. Senere finder vi troldmands hjem, hvor der både er magiske drikker og hans assistent, pigen Mema, der er gemt i et skab, dækket af grønt slime. Hun fortæller at troldmanden er draget ud for at finde troldkvinden Alethia, der bør kunne hjælpe. Ok. Det gør vi da også bare og snupper Mema med. Hun bliver afleveret hos sine forældre i næste by og vi går ud for at finde troldmanden og troldkvinden imens en mystisk hærlignende sværm nærmer sig.

Vi kommer til en skov, hvor vi har hørt at vi skal følge fingerbølblomsterne for at være i sikkerhed. Lidt tal fiksfakseri og nedkæmpning af en trold/goblin makkerpar (der får os ned og kysse UDHOLDENHED: 2!) og vi kommer til en mystisk hytte. Her holder Alethia til og hun er til at snakke med, siden vi ved hvad hun hedder. Hun forklarer samtidig plottet, som det også står bag på bogen. Og fortæller hvilke urter der er i den der koffein-pung og udstyrer mig med en slangehjælper ved navn Cadeceus.

Bythos, Afgrundens hersker, æder sjæle og dem henter han ved at sende sine ondskabsfulde sjælesugende skadedyr (hærsværmen) ind i vores verden og suge til sig. Vi kan dog nedkæmpe ham ved at brænde Jheraa-træets friske blade, men alas, Alethia ser i et syn, at det enlige træ er blevet revet op med rode og er væk. Jeg må ud og finde træet, der er blevet revet op af en trold. Jeg tæver trolden og får fat på bladene.

De kommer i aktion, da vi kort efter render på sværmen og jeg laver en Jheraa-fakkel som jeg ridder ned imod den bærestol der er midt i sværmen. Her render jeg på Slavernes Herre – aka Bythos. Vi åbner fiskeflasken vi fik af Tyven og Slaverens Herre bukker sammen af grin og vi går i infight. Jeg vinder.

Desværre befrier det ikke alle de stjålne sjæle, at vi har dræbt Bythos hylster, så vi må følge ham ind gennem en flammecirkel. Ind i Afgrunden, som er en gold krystal labyrint. Her sniger vi os rundt, dræber et par Kokomokoaer og en Anemouse, lader os ikke friste af et labert sværd og fordi vi kender urterne i vores pung, kan vi kode os frem til Bythos skumle gryde og endnu en kamp. Han må bide i græsset og vi beslutter efterfølgende, at i stedet for at vi slubre hans skumle suppe i sig, så deler vi den ud blandt de fangne sjæle. Total helteagtigt. De vender hjem.

Nå, tænker jeg, så sender du mig vel snart til 400, Afgrundens Slaver?

Nej. Et sidste spørgsmål.

Har du et sår der skifter farve?

Nej.

Ok. Så er du strandet som den nye hersker i Afgrunden, imens Sigge Den Stille, hende der gav os urtepungen, overtager kontrollen over Kallamehr. Fordi Lady Carolina er åbenbart død. Og vi sidder i afgrunden og triller tommelfinger.

FÅÅÅRK!

Åbenbart skulle vi, efter have afleveret Mema, være pisket hjem, have opdaget at Carolina er blevet snigmyrdet og have onduleret hende Sigge der stod bag (og have fået et f*cking farveskiftende sår). Alt det, opdagede jeg aldrig noget om og her er vi så strandet. Så. Tæt. På.

