foto(41)Terninger: Mit sæt Sicherman terninger. I de tilfælde, hvor der var behov for en straight D6, brugte jeg terningen fra min Drager og Dæmoner-boks.

EVNE: 10 / UDHOLDENHED: 15 / HELD: 12

Baggrundshistorien er lidt noget rod. Den onde troldkvinde Morgana har tilranet sig 11 ud af 12 magiske segl og lavet dem om til masker som hun så har placeret på levende døde golemmer og hvis hun får fat i det tolvte segl, får hun magt over alt levende.

Vi er den noble regent over landet Arion og vi må drage afsted for at dræbe Morgana. Vi bliver sendt afsted af hofttroldmanden Ifyr Renin og vores tro tjener Kevin den Trofaste. Sidstnævnte anbefaler, at vi smutter forbi en gut ved navn Hever, der har en horn der vil kunne hjælpe os i kampen.

Vi skal først rundt om en sø, hvor vi ved nattetid overfaldes af et sømonster. Da det er nakket, dukker der en flok spøgelsessoldater op og deres leder, Galrin, lover os hjælp senere som tak for udfrielse. Vi fylder også vores vanddunk med vand fra søen, hvilket er dumt, da det er råddent.

På vej igennem nogle tågede bakker, dukker der en udød kriger op, vi kender ham bedst som ”Den Ældgamle”. Ham får vi i brædderne og overtager hans fede sværd. Vi kan dog godt mærke, at vores UDHOLDENHED er lav allerede nu også fordi teksten løbende tvinger os til at spise på rejsen.

En gammel ruin afslører først en tosset mand der hører stemme. Mit forsøg på at kommunikere med ham leder til, at han finder et scepter frem til mig med påskriften ”der bør kun være en regent”. Spændende.

Vi udforsker ruinen yderligere og falder ned i en labyrint, hvor vi vælter rundt i vand, tåge og mørke indtil vi finder en udgang, som desværre er spærret af en Nandibjørn*. Jeg tjekker lige Den Store Monsterbog senere, for at finde ud af, hvorfor den er så strid.

Vi når frem til Hevers gård, hvor vi dog først må tæve et par Mispelvin-stive bønder i nævekamp. Hever inviterer os til gilde og vil godt give os hornet, mod at vi giver ham et krystalspejl. Det har vi så ikke.

Ok. Så må vi hjælpe ham af med en tiger der huserer i den nærliggende Affenskov. Det prøver vi gerne.

Her indeholder bogen et lille mikrospil, hvor man skal jage løven rundt i et felt-matrix. Det lykkes desværre ikke på de 8 runder vi har til rådighed og Hever holder fast i sit horn. Fair nok. For at drysse salt i såret, dukker vores gamle ven Kevin op som dying deliverer, der efter afleveret besked, bliver besat af Helvedeildens Ånd og angriber os. Sammen med Hever får vi ham nedkæmpet.

Uden horn drager vi mod Krill Garnash, hvor Morgana holder til. Efter mødet med en dæmon og et par sjakaler, er der pludselig steppebrand på Spydstagesletten. Jeg løber først mod øst. Dårlig ide. Så løber jeg mod ilden. Også dårlig ide. Så følger jeg med de flygtende dyr og kommer til en kløft. Jeg har ikke noget reb, så jeg løber mod øst. Det sender mig, via en detour på et afsnit, til samme afsnit som hvis jeg var løbet mod vest, aka til en hurtig død i flammerne.

Slut.

I morgen vender in-house-labyrinten-i-Fang-ekspert gæsteindlæggeren Jean tilbage for at tackle Heltenes Prøve. God jagt på guldringe… hvis han overhovedet når igennem arenaen der ligger forud!

*Monsterbogen siger…

Nandibjørn

