foto 1Terninger: Et sæt, hvor den ene har Cthulhu-ikon i stedet for 1 og den anden har ”BOLLOCKS”. Nej, jeg er ikke optimistisk…

EVNE: 8 / UDHOLDENHED: 17 / HELD: 7

Den lange forhistorie er federe end jeg husker den. Zharradan Marr, kødsnedkererende hekse, dekandente nisser der ryger græs, oversættelser som ”Fantasifostrene i Stittle Woad”. Der er grumt og gritty. Og så er det lidt sjovt, at byen der i Troldkarlens Krypt hed Chalice nu er omdøbt til Bægerby. Det hedder den også på kortet i Den Store Monsterbog.

Nå, men man er et monster. En skællet og stærkt monster, der kun tager 1 skade per slag og dræber instantly når man ruller 2 ens i sit angrebsrul, men samtidig heller ikke kan vælge sine veje selv eller kommunikere, for nu.

Man ved ikke hvem man er eller hvad man skal, men man starter med at stå over en stakkels mager mand. Vi går i I, Monster-mode og træder på hans hals og gennemsøger ham bagefter. Han har et pergament på sig som man endnu ikke kan læse.

Man går herefter ud gennem underjordiske gange og vælter ind i en gruppe eventyrere der holder hvil. En ridder, en troldmand og en hobbit. Sidstnævnte flår jeg i stykker først og kaster mig herefter over ridderen. Undervejs misser jeg et HELD-tjek og da ridderen er nede, tager troldmandens kontrol-formular over og jeg er nu hans slave.

The End.

