Isheksens HulerTerninger: De to ukurante terninger der lå i det næsten komplette HeroQuest jeg fandt i en genbrugsbutik i fredags.

EVNE: 8 / UDHOLDENHED: 18 / HELD 11

Vi er i det nordlige Allansia på rejse med en karavane. Lederen hedder Big Jim (hvorfor ’Big’ når alt andet oversættes?!?) og da vi kommer til en handelsstation, hvor der har været en massakre på beboerne, lover Big Jim mig 50 guldstykker, hvis jeg finder ud af, hvem der har gjort det.

Jeg vandrer ud i sneen, drejer rundt om en gletcher og bam – løber på en aggressiv mamut. Dens stats hedder altså EVNE: 10 / UDHOLDENHED: 11 og den rykker mig i den grad rundt. Jeg er på 2 UDHOLDENHED da jeg får den ned! Ian Livingstone lyver SÅ meget, når han skriver, at man kan komme igennem de her bøger med ringe stats.

At jeg så efterfølgende må søge ly og spise 2 x forsyninger bare for at holde varmen, uden at jeg genvinder noget, er så bare dobbelt f*cked. Et lille plaster på såret efterfølgende er en hytte med ragout og et par ekstra våben, et spyd og en krigshammer.

Spyddet tyrer jeg mod en Yeti, jeg efterfølgende render på. Den er i gang med at angribe en pelsjæger og jeg rammer den da ogsp med spyddet, men ikke godt nok. For efterfølgende rundsmadrer Yetien mig. Ét hug får jeg sat ind, inden den flår mig i stykker.

Ouch. Ingen isheks til mig i denne omgang. Ærgerligt, for jeg husker det faktisk som en spændende bog, der kører i flere etaper.

Men jeg gentager lige; No way kan man komme igennem en Ian Livingstone Sværd og Trolddom-bog med så pauvre stats.

Hurtigt videre til “Oprørets Planet”.

