foto(33)Terninger: De to træterninger hentet i mit eksemplar af HeroQuest.

STYRKE: 7 / UDHOLDENHED: 20 / HELD: 12

Temple of Terror følger lige i hælene på Ondskabens Skov og jeg havde jo regnet med, at Peter havde fået den hammer fundet (tsk tsk tsk) og siden Temple of Terror er en af de to Fighting Fantasy bøger jeg har stående på engelsk, så jeg tænkte at jeg ville gøre forsøget.

I Dværgbyen Stonebridge, hvor man lige har afleveret Gillibrans hammer til dværglederen er der pronto brug for mere heltemod, for den ondskabsfulde Malbordous, en ung troldmand trænet af onde elvere, er på vej mod den forsvundne by Vatos, som ligger et sted I Dessert of Skulls. Her vil finde fem drage artefakter, som vil give ham mægtig magt. De skal findes og smadres, før han bruger dem.

Troldmanden Yastromo, også kendt fra Ondskabens Skov, udstyrer os med fire formularer og 25 guldstykker og puffer os I retning af Sortsand, aka Tyvenes By, hvorfra vi kan få lejde til kranieørkenen.

Vi tager med pram til Sortsand og følger en gammel mand I retning af en kro. Her hopper to tyve frem. Og hugger mig i smadder.

FÅRK.

Nej, det er simpelthen for tidligt. Jeg ruller sgu lige nogle nye stats og rykker videre. Det her er jo et bonusindlæg.

STYRKE: 10 / UDHOLDENHED: 23 / HELD: 12

Den nye og sejere helt smutter forbi kroen Black Lobster og finder her Gargo, kaptajn på skibet Belladonna, som gerne vil sejle mig sydpå. Inden jeg går til ro smadrer jeg, fordi det kan den her nye helt, en pirat. Han viser sig dagen efter at være kanoner på Belladonna og jeg får hans job og kommer hurtigt i action, vi bliver nemlig angrebet og skudt i sænk.

Jeg ender I vandet og svømmer over mod vores angribere der viser sig at være… dværge! Dværge som er helt nede med Stonebridge og gerne vil sejle mig til rette sted, fordi jeg jo ikke er pirat som resten af Belladonna-besætningen.

Så kommer vi frem til Kranieørkenen og begynder at vandre. Jeg render på et par udtørrede eventyrere (jeg gætter på helte med 7 i EVNE), en flok nålefluer og en nomade ved Abdjul der sælger mig en bunke skrammel. Herefter endnu en kamp hvor Helt Mk.I ville være fucked. En Kæmpe Sandorm, nærmest Dune-style. Den må dog også bide i sandet og jeg snupper en af dens tænder med videre. Herefter rammer vi Vatos.

Nu begynder jagten på de fem drage artefakter i den skumle by. Jeg finder rimelig hurtigt dragen af Ben (gemt i en spand inde hos en giant centipede) og når også at tilrane mig en dødsforbandelse fra et væsen jeg eller kun kender fra Den Store Monsterbog. Den har spredt bogstaverne D E A T H forude, og hvis jeg finder dem alle, så dør jeg. Træls, især da jeg meget hurtigt graver et H frem fra et hul. Jeg møder også maleren Murkegg, der fortæller at han arbejder for præstinden Leesha, der åbenbart er chefen I Vatos.

Jeg roder mig også ind I et forbandet rum, som koster mig 3, (3!) EVNE point, som dog lidt reddes af en laber hjelm jeg har fundet. Der dukker også en Dødning op, men jeg tyrer en sølvknap, fundet på han piraten tilbage på The Black Lobster, efter den og det får den elimineret. Sejt nok. I et hul finder jeg også drage artefaktet af sølv og så redder jeg tjeneren Tritta fra en bøddel inden jeg genvinder 2 EVNE point ved at svare på, hvad Murkegg får som løn, hvis han bliver hofmaler for hende Leesha (300 guldstykker).

Jeg vandrer videre og nærmer mig hende Leeshas gemakker. Efterhånden har jeg glemt alt om ham Malbordous der burde være min ærkefjende. Jeg prøver at bluffe mig forbi nogle skeletter, men det lykkes ikke og jeg er efterhånden pænt langt nede på UDHOLDENHED. Jeg får dog samlet både træ dragen og gulddragen op plus en sej kobberring og en guldfigur. Jeg når frem til Leesha, tæver hendes tjener og jeg spæner nu efter hende med højt hævet sandormetand.

En døende dværg dukker op, slæbende den der hammer, som Peter ikke fik fundet og jeg når frem til tronsalen, hvor spørgsmålet lyder “har du de fem drageartefakter?”.

Nej.

Jeg har fire.

Ok. Så kommer ham Malbodous susende op på en stor slem drage og Allansia er fucked. Igen.

 

