foto(30)Terninger: 2 terninger med Mickey Mouse ikon i stedet for 6ere.

EVNE: 11 / UDHOLDENHED: 17 / HELD: 7 / MAGI: 15

Balthus Dire, en af The Terrible Three, er parat til krig. Med base i sin fæstning i Craggen-klippen er han parat til at invadere fredelige lande.

Jeg er Ærkemageren af Yores bedste elev og har både sværd og magi. Så nu skal Balthus Dires planer forpurres. Afsted mod Kaos-borgen.

Jeg bluffer mig ind, ved at sige jeg er helbreder der kommer for at tilse en soldat. Det virker og jeg kommer ind i borgen. Her sniger jeg mig langs med muren hen til to gutter der står og købslår om en magisk kniv. Jeg overbyder køberen og betale med det pureste snyde guld. Herefter smutter jeg mod tårnet, men bliver obstrueret af en flyvende vindkvinde. Jeg må slynge endnu en formular afsted for at komme forbi. Min ene dobbeltgænger formular.

Oppe ved tårnet spiller jeg endnu engang helbrederkortet. Igen virker det og den grumme næsehornsmand lukker mig ind.

Jeg søger mod kælderen, hvor jeg i et rum støder på en Irsk (ja, det står der) nisse, ved navn O’Seamus. Han zapper både min sværdarm og sender mig ind i et rum, hvor en illusion overfalder mig, inden vi bliver venner og han stikker mig et bedre sværd og et sølvspejl. Jeg drager videre og kommer til et rum med golem og et par skrin. Væsenet koster mig mere end halvdelen af min UDHOLDENHED og skrinene viser sig skuffende – i hvert fald i den rækkefølge jeg åbner dem.

Videre op i tårnet og jeg kommer til  et børneværelse, hvor tre små orkagtige børn tumler rundt. Dette sted kender jeg fra diverse fora, for hvis man vil, kan man slagte disse tre små critters. Jeg nænner det dog ikke og smutter videre ind i en spisesal, hvor jeg spotter et billede af Balthus himself. Han ser slem ud.

Jeg smutter op af nogle trapper og kommer til et rum med en mærkelig ø i midten. En ø med et skrin. Jeg fyrer en formular af og hopper over. Der er desværre kun blybarre i kisten. Jeg forsøger at hoppe videre over på den anden side, misser mit HELD-tjek og falder ned i grøften omkring øen.

Og dør.

Bum.

Save or fucking die.

I morgen: Stjerneskibet

