Bloggen her ligger jo, desværre, noget øde hen for tiden. Det er mest på grund af manglende rollespil. Også desværre.

Men, det skal der laves om på i denne kommende julemåned, hvor jeg planlægger at køre julekalender ligesom sidste år, hvor jeg grindede igennem 24 numre af rollespilsmagasinet Fønix.

I år vil jeg kaste mig over de 24 Sværd og Trolddom-bøger der udkom i Danmark i 80erne.  Fra “Troldmanden fra Ildbjerget” og til “Heltenes Slagmark”.

Og! Jeg vil spille dem igennem uden nogen form for snyd. Ingen fingerholden, ingen egenskaber der hedder 12/24/12 og alle kampe rulles fair. Jeg regner ikke med at komme levende igennem mange. Størst er mit håb nok omkring “Øglekongens Ø” (#6) og så frygter jeg nok mest den afsindige “Amok-Væsnet” (#12).

Og jeg vil selvfølgelig gerne have selskab og/eller gode råd (men ingen snyderi!).

Oliver, den søde og talentfulde dreng, har lavet et super fedt julekalendersværdogtrolddomeventyrskema, som kan downloades i pdf her – så der er ingen undskyldning for ikke at gribe to seksidede terninger og en blyant og komme med ud på eventyr her i december.

Sværd og trolddom eventyr skema

I morgen: #1 “Troldmanden fra Ildbjerget”.