scan0014”Danske spiltræf går en ny tid i møde, hvor kvalitet, mangfoldighed og totaloplevelse går forud for kvantitet, ”blokpolitik” og små gyldne pingviner” (side 52)

Så rykkede Fønix op i de tocifrede og der sker en masse nye ting.

Krangor glider i baggrunden og frem rykker ”Copenhagen By Night”, Fønix nye World of Darkness-univers i København. En god ide (udover, er der ikke et eller andet med, at der skal være nogle hundredetusind mennesker i en by pr vampyr og København dermed bør/kan have en Vampyrbefolkning på et par stykker?) som jeg kan huske jeg var ret ligeglad med dengang – Vampire blev aldrig rigtig min ting.

Den Berømte Palle Schmidt leverer endnu et solidt stykke fantasy scenarie i form af ”Blind Tillid” og som, sjovt nok, IKKE er illustreret af ham selv. Scenariet er til AD&D. AD&D er også emnet for en artikel der gennemgår den nye version af spillet, som her kaldes 3rd Edition, men som eftertiden har omdøbt til 2.5 Edition – dem med sort kant. Det var dem jeg købte og kørte Night Below kampagnen med – jeg ved ikke hvad der blev af dem – måske mit ungdomsskolehold åd dem?

Det er også i dette nummer man møder Lemmings. Et lille kækt spil, hvor man puffer sin terningsamling ud over kanten på borde. Først nu opdager jeg, at det er Peter Dyring der ophavsmanden. For helvede, Peter. Andre artikler tæller en reportage fra VM i Magic og en artikel om slagsmål af Ask Agger.

Sidst men ikke mindst tager Fønix med dette nummer en drejning i layout, særligt i de mere faste og oplysende segmenter som nyheder, brevkasse og centralen. Det betyder at sære og irrelevante billeder strøs med løs hånd hen over spalterne – her kan nævnes girokvitteringer, koncertbilletter, forsiden på en pakke klæbepuder, Calvin Klein annoncer og billeder af juicepressere. Det er noget megarod og det fortsætter desværre i de kommende numre.

