scan0009”Jeg vil afholde mig fra at sætte navne på den danske rollespilselite” (side 3)

Dette nummer indeholder det der nok er Fønix største succes. ”Tropical Zombies of the Deep Jungle” er siden spillet af rigtig mange mennesker og bliver stadig bragt i spil den dag i dag, når der diskuteres horror- og lettilgængelige scenarier. Jeg har aldrig været kæmpefan af scenariet, men det virker, det tror jeg på.

Derimod finder man i bladet en af mine all time Fønix favoritartikler. ”From Russia With Love” af Ask Agger. Fire siders gennemgang af mere eller mindre obskure russiske håndvåben fra den kolde krig, som supplement til de 9mm Makarov og Tokarev T-33 gøbs som alle kommunister og skurke hidtil havde måtte nøjes med. Indbyggede lyddæmpere, ammunition med urankerne og guns der virker under vand! Det er ren awesome og inspirerede mig til mit livs eneste GURPS kampagne, Moscow Coppers, hvor spillerne var ex-KGB agenter der skulle bekæmpe kriminalitet efter murens fald.

Derudover finder man det jeg tror, er den artikel som Rasmus efterspurgte, ”Vanvid er Magt”, om magi og kræfter i Call of Cthulhu, en rigtig god historieartikel om klostre og munke i middelalderen, en reportage fra Hareskoven og et besøg i London i jagt på rollespilsbutikker.

Det anekdotiske sjove er, at denne sidste artikel fremhæver butikken Orcs Nest som Londons bedste. Jeg besøgte den en del da jeg boede i England er efterfølgende kommet forbi den, når jeg har været i London, og det er enrøvsyg biks, hvor alle deres bøger er pakket ind i plastik så man på ingen måde kan flicke igennem dem og kundeservicen har, over en 10-årig kam, altid været rådden og ligeglad. Leisure Games derimod, det er god butik, hvis man er i London.

Og forsiden er af Drew Tucker, mit ungdomsholds absolut mest hadede Magic-illustrator.

