Blogoland har tidligere haft fine julekalendre (og igen i år!) og samtidig er der noget længere mellem posterne end der var for et par år siden. Derfor håber jeg at kunne byde ind med 24 blogindlæg frem til juleaften og for ikke at gøre det alt for besværligt og kreativt krævende, vil jeg, inspireret af andre folks lignende koncepter med Dungeon og White Dwarf, gennemgå numrene af Fønix – 90ernes helt store flagskib inden for dansk rollespil – nummer for nummer.

 Samtidig håber jeg, at det kan være med til at dokumentere lidt om bladet, der er fra en tid før alting (også) kom i pdf-format og som der virkelig er ganske lidt info om på nettet, hvilket er synd. For det er nogle virkelig virkelig gode blade.

 Så i morgen er det Fønix nummer 1!

*disclaimer*

 Jeg har nu hurtigt skimmet mine bladkassetter og jeg kan ikke finde blad #11 og #12 – men de må være her et eller andet sted. Derudover mangler jeg nogle af de sidste blade, fra 22 og frem? Hvor mange nåede der egentlig at komme? Hvis jeg ikke kan opspore dem selv, må jeg finde gæste-gennemgængere. Dig?

