Vi er jo flyttet til Silkeborg, hvor Fastaval jo også har huseret og hvor der drives en rigtig aktiv rollespilsforening, Avalon.

De har i denne weekend holdt deres årlig con, Avacon, og siden den bliver afholdt 2 minutter fra, hvor vi bor, og fordi jeg kender et par folk der arrangerer, var jeg forbi både fredag og lørdag.

Det var et meget hyggeligt arrangement med  omkring 80 deltagere, krus med logo og et overliggende fokus på brætspil og hygge. Det resulterede så blandt andet i, at det ikke var muligt at finde fire spillere til en programsat afvikling af Thorvald Stauning – Varulvejæger, hvilket da var en kende ærgerligt.

Til gengæld fik jeg spillet en del brætspil og været en del af det vindende hold på en nørdquiz med meget fine præmier. Min del blev hurtigt vekslet til et eksemplar af Buck Rogers: Battle for the 25th Century, proppet med fine plastdudes, rumskibe og andet slut-80er awesomeness.

Og så var Brandvagten der. Og en tidligere Fastaval-general, der pludselig kom gående ud at et lokale, hvor han vist var i gang med at køre sit 17 år gamle Dalton-scenarie!

Vi regner med at blive boende noget tid, så jeg håber ikke Avacon flytter, for jeg skal også forbi næste år. Og der skal folk fandme spille mit scenarie.

