Sommeren virker til at have været sæson for at gøre Kickstarterprojekter færdige og jeg har nu også modtaget pay off for en “gammel” investering. Faktisk er det er en opsamling på hele tre kampagner, der er ankommet i samlet flok.

LotFP samlet stashJeg har løbende smidt penge efter James Raggi, der har kørt en række meget forskellige kickstarter (og Indiegogo) kampagner med bøger til Lamentations of the Flame Princess. Der er tale om en hardback udgave af grundreglerne, en række scenarier, hvor Vincent Bakers  The Seclusium of Orphone of the Three Visions er det eneste der blevet færdigt og så en udgivelse i forbindelse med Free RPG Day, hvor 9000 eksemplarer af sandbox-setting-scenarie-kampagnen Better Than Any Man blev sendt i cirkulation. Nogle af disse burde være landet i Fantask, men jeg har ikke set nogen snakke/blogge om Free RPG Day herhjemme, så måske er de endt andre steder?

Derudover er der også røget et par andre småting oven i, blandt andet et scenarie der sagtens kunne få et “virkelig dårligt scenarie”-indlæg indenfor den nærmeste fremtid.

Jeg har ikke kigget grundigt på alle tingene endnu, men regelbogen kendte jeg og den har fået en flot makeover. Flot forside, “ribbon”-bogmærke og rigtig gode nye regler for krudtvåben – der matcher LotFPs drejning i retning af syttenhundredetallets Europa som “officielt” setting. Dog må jeg indrømme, at jeg nok lod mig rive lidt med, da jeg pledgede på et niveau, hvor man fik fire identiske regelbøger. Så hvis nogen vil overtage et sæt virkelig flotte OSR-regler, har jeg en 2-3 eksemplarer til salg, sammen med en masse andet gøgl.

lameMere om bøgerne og andre nyanskaffelser snarest. Og så er det jo heldigvis også snart tid til at snakke Fastaval igen!

