Nå, “Thorvald Stauning – Varulvejæger” får lige et indlæg for sig selv.

Scenariet var en del af det super stærke Grind Night program, der i den grad også lokkede folk til. Lige omkring 100 Fastavalgængere havde meldt sig til blokken og lokalet var tætpakket, da vi startede fredag aften omkring klokken 22.

Jeg er ret sikker på, at Stauning endte med at køre otte gange, hvilket jo efter alle Fastaval-standarter er rigtig pænt og tilbagemeldingerne var vildt positive. Det hjælper selvfølgelig også på den spontane feedback, at scenariet jo er skrevet til at generere war stories, men jeg er alligevel overrasket over, hvor kreative og entusiastiske folk var, når det kom til at prygle varulve.

Blandt favorithistorierne var varulve der blev tævet med både Jyske Lov og en rejsegrammofon. Eller da Grundloven blev brugt til at kile et maskingevær op i korrekt vinkel, hvorefter der blev pløkket tyskere, på Christiansborg, under afsyngning af “Kong Christian Stod ved Højen Mast”. Og der blev vist også i den forbindelse udtalt: ”Med lov skal land bygges. Og tyskere pløkkes”.

Og nu lever scenariet, heldigvis, videre. Det er til at hente på Alexandria og jeg har allerede sendt det til en del folk. Scenariet havde en nogle vældig fine kort, og mine overskydende decks er så småt spredt ud over rollespilsdanmark.  DYI-Print-selv-kort er også på Alexandria.

Men!

Hvis man gerne vil have et sæt proffe og lækre kampkort, kan det sagtens lade sig gøre. Man skal bare smide mig en mail (kristian @ frekvens.dk), så skal jeg gerne bestille dem. De koster cirka 52 kroner (inkl. forsendelse/uden fortjeneste) og kan leveres på 7-14 dage, direkte fra det fjerne Østen.

Stauning-kort

