Jagten på spilledere til årets Fastaval scenarier er allerede skudt i gang og hvis der er nogen der kunne overveje at køre Apocalypse Drow, fremsender jeg gerne scenariet. 17 sider, Story Now/Lady Blackbird-inspireret Underdarky goodness.. eller evilness.

I forbindelse med denne jagt, er jeg flere gange stødt på forfattere der helst er fri for at køre deres egne scenarier, og det har jeg virkelig svært ved at forstå.

For mig er kørslen af scenariet på Fastaval klimaksen på alle de overvejelser og tests og alt det skrivearbejde der er gået forud. Det er kicket, når man at se scenariet virke og give spillerne en kickass oplevelse. Jeg endte med at blive irriteret, da jeg for to år siden kun kørte Magician: Impossible i den ene af de to mulige blokke. Jeg vil kort og godt helst være meget hands on.

Men sådan er det ikke alle der har det. Jeg ved at Simon for eksempel foretrækker at sidde med en øl i baren imens hans scenarier kører (i hver fald dengang du skrev scenarier med spilledere) og Peter har i år handlet sig ud af, at skulle køre sit eget scenarie.

Det kan jeg ikke helt forstå. Det er på ingen måde fordi jeg synes at det ene er mere rigtigt end det andet, jeg kan bare ikke sætte mig ind i den approach – det ville virkelig krible i mig, hvis mit scenarie kørte rundt om i lokalerne og jeg ikke var en del af det.

Så hvordan vil du helst have dine scenarier kørt på kongresser, vil du selv være med eller har du det bedre med at overlade det til andre spilledere, og hvorfor?

