Jeg kan godt lide at se Tour de France og lige så sikkert, som at nogen bliver snuppet for doping er det, at jeg får lyst til at spille Ars Magica, når cykelløbet rammer Pyrenæerne og Alperne.

Hvert eneste år, når helikopterbillederne af bjerge omgivet af enorme skove, plateauer med søer og sært placerede sten og sirlige landsbyer og borge tænker jeg, at det ville være super cool at spille troldmænd og deres håndlangere i disse landskaber. Også fordi at Ars Magica, i hvert fald i min 3rd Edition, er drejet imod netop Frankrig.

Jeg har tidligere nævnt det på rpgforum, at jeg virkelig godt kunne tænke mig på et tidspunkt at prøve kræfter med sådan en rigtig grand Ars Magica kampagne. En der strækker sig over årtier, med masser af bogholderi og hvor både karakterer og covenant udvikler sig.

Så kunne man også få (ekstra) glæde af Jørgen Leths røverhistorier.

