Nu kan jeg jo desværre ikke pendle til Odense for at spille Apocalypse World med Uffe, selvom jeg virkelig gerne ville. I stedet håber jeg, når vi engang er færdige med/kørt død i The Enemy Within, at kunne starte min egen post-apocalypse kampagne op. Jeg har kort nævnt den før, men inspireret af Johs fuldfede beskrivelse af Providence, vil jeg nedfælde lidt mere om mine ideer.

Overordnet har kampagnen titlen The Oregon Crud, opkaldt efter en katastrofe fra mit all time yndlings CCG, Illuminati: New World Order.

Amerika, og måske også resten af verden, er blevet ramt af The Crud (jeg elsker det ord, ikke mindst fordi Gyldendals bedste forslag til en oversættelse, er ’klistret stads’) som har slået størstedelen af befolkningen ihjel, med alt hvad det medfører af anarki, borgerkrig og ødelæggelser. Civilisationen er væk og erstattet af små enklaver, samfund og fraktioner, der holder sammen og forsøger at overleve i ruinerne.

Spilpersonerne skulle starte ud inde midt i landet med det mål, at drage ud til kysten – koste hvad det vil. Kampagnen skulle opbygges ligesom hovedinspirationskilden, den fremragende tegneserie Jeremiah (og vel egentlig også som Dogs in the Vinyard), således at hver del/aften/scenarie, skulle være et albums worth, altså med en række afsluttede historier, placeret på spilpersonernes rute. Samtidig ville jeg på forhånd sætte et antal scenarier på. Jeg bliver nemlig  altid lidt ærgerlig når kampagne slutter not with a bang, but a whimper. Det ville jeg imødekomme ved fra start at sige, at rejsen har X antal stop, 5-8 styk tænker jeg.

Regel-wise ville jeg bruge det fremragende Atomic Highway. Et super enkelt og action-minded system, som jeg virkelig har forelsket mig i. Det er måske mit favoritsystem efter BRP, uden at jeg dog har prøvet det i aktion. Reglerne giver mulighed for at justere på apokalypse-stilen, så man kan tone det ned, hvis man ikke vil have full blown Mad Max-stil, men den mere gritty og ”realistiske” stil fra for eksempel Jeremiah.

Det var sådan lige kort om The Oregon Crud – jeg håber sgu det bliver til noget.

