Nå, så kunne jeg holde mig i skindet længere. Jeg er rigtig godt i gang med scenarieteksten til mit kommende Fastavalscenarie, har næsten planlagt næste spiltest og vrøvlet nok om det i en sådan grad, at Mette ikke gider høre mere.

Så nu ryger udkastet til foromtalen op her. Det er version nummer to og jeg tror ikke der skal files alt for meget ved den, men kommentarer er selvfølgelig meget velkomne.

Brabrand

”Og hvis det fortsætter på den måde, så ser jeg ikke andre muligheder, end at forsvare mit hus og min ejendom. Om det så bliver med jagtgeværet eller en golfkølle, det må komme an på omstændighederne.” (Uddrag fra Århus Stiftstidende, debatsektionen)

”Det var her jeg så dem, nede ved søen. Det var pissemørkt, men de har max været 10 år. Helt sikkert oppe fra Parken. Som jeg ser det, skal småpiger sgu da ikke rende rundt ude om natten” (Øjenvidne til TV2 Østjylland)

”Slut med udrykninger til udsat område i Århus” (Overskrift, Jyllands-Posten)

”BOMB LORTET” (Graffiti på byskiltet ved Gellerup)

Klokken er kvart over fire en lummervarm juni eftermiddag og en gruppe københavnske detektiver med ridser i lakken står på en parkeringsplads i den største betonghetto Danmark anno 2013 kan byde på.

Brabrand er et scenarie om at være på udebane og håbløst bagud. Om københavnere i provinsen. Om kontraster, skæbne, desperation, social slagside og om detektiver der bliver konfronteret med langt mere, end de havde regnet med. En dyster detektivhistorie med både efterforskning, karma, intriger og personligt drama.

Fakta:

Spilletid: 5-6 timer

Antal spillere: Fem spillere og en spilleder

Genre: Fusion – Hårdkogt detektivdrama

Spillertype: Spillere der holder af detektiver, af indlevelse, karakterdrevet drama og af at spille sammen med og op imod de andre spillere.

Spilledertype: Klassisk spilleder, der står for bipersoner, ramme og stemning. Der er ingen tunge regler, men skal gerne kunne skabe balance mellem drama og efterforskning i en grum detektivhistorie.

