Lørdag fik jeg spiltestet min tidlige skitse til Brabrand, mit Fastavalscenarie til næste års ’val. Og for en stadig noget ufærdig ide, gik det rigtig godt og jeg fik en masse ting at tænke over og gode indspark fra spillerne. Imponerende nok blev der ikke affyret et eneste skud i scenariet, på trods af, at der var en pumpgun tilgængelig!

Scenariet er skrevet til Fusion og fyldt med detektiver, og har dermed et element af overraskelse og hemmeligt plot, så jeg kan ikke flashe alt for meget om scenariet på forhånd, men blandt tingene jeg lærte var:

  • Investigation er pisse farligt. Det tager tid og der er konstant en risiko for, at spillerne bruger alle deres ressourcer på (uvigtige) detaljer. Det skal der arbejdes med.
  • Når først dårlig-skæbne lavinen ruller, er der no turning back.
  • Nogen gange er det ok at tømme kærestens opsparing for at dække bureauets regninger.
  • Der er (heller) ingen saftevand og kage i venteværelserne i Fusion.

Nu skal der skrives videre og så har jeg et håb om, at det kan blive testet 2-3 gange mere inden det skal afleveres midt i februar. Der skal også arbejdes med foromtalen, der kommer lidt mere trægt end dem til Rebellerne og London Crawling 2.

