Jeg har nu fået åbnet konvolutten med bedømmelsessedler fra Fastaval og det er sgu opmuntrende læsning. Jeg tror gennemsnittet af folks oplevelse ligger omkring de 5, måske lidt over, og så synes jeg det er sjovt at se, hvor mange der har krydset af i ”forfatter”-feltet på som svar på hvorfor de havde meldt sig til scenariet. Det er da awesome! Jeg er også virkelig glad for at de 3000 runde hjørner også bragte glæde – kortene er nok det der er skrevet flest pæne ord om på sedlerne. Tusind tak for alle kommentarer.

Ud fra dem og det jeg hørte fra spillere og spilledere i Skæring, er der helt klart et par ting jeg ville have gjort anderledes i/med scenariet. For at nævne et par stykker:

– Et par af karakterne fik generelt ikke lov til at skinne. Drowen og snigskytten endte på et sidespor og der var generelt alt for stor risiko for, at gruppen endte splittet, med spillere ude af rampelyset.

– Bedre anslag. Scenariet startede vist generelt for sløvt, hvilket ikke er særlig Mission: Impossible-like. Simon nævnte det allerede for mig, da han læste scenariet første gang.

– Jeg er nok sluppet for let om ved min foromtale og beskrivelse af hvilke spillertype scenariet ville appellerer til. Det virker som om folk er kommet med meget forskellige forventninger til scenariet og det nogen gange har trukket ned på den fælles oplevelse.

– Jeg vil virkelig overveje om der skal stå D&D på scenariet næste år. Det virkede som om meget få spillere var interesserede i reglerne, markant færre end på Reservoir, hvor det var i retning af fifty-fifty. Jeg er dog ikke helt enig med Morten i, at plottet og scenariet stil/genre ikke passer sammen med reglerne. Jeg synes D&D-reglerne i en light-udgave (som scenariet er annonceret som i foromtalen) går fint i spænd med hurtig action og cool moves . Nej, det fungerer ikke med five foot steps, flanking og concealment/grapple-regler – men det var heller aldrig mening med scenariet og der var, heldigvis, kun meget få spillere der dukkede op med den forventning.

Efter overstået Fastaval-fatigue er jeg nu også gået i gang med at (ny)tænke Apocalypse Drow, der nok ikke bliver med D&D-regler, men måske ender som et Lady Blackbird-hack. Mere om det en af de nærmeste dage.

