Trætheden ovenpå Fastaval er ved at være ude af kroppen.

Jeg kom ikke helt op og ringe i Skæring i år, men ovenpå sidste års tour de force, var det måske forventeligt. Jeg kørte Villa Chinchilla, der nok er det perfekte scenarie at åbne en Fastaval med, og Fucking Mental!, der bare er fedt og et super eksempel på, hvordan man skærer et bipersons-scenarie. Jeg kørte selvfølgelig også mit eget scenarie en enkelt gang.

Som spiller spillede jeg Salvation og Farmer’s Maze, og ingen af scenarierne rykkede 100 procent for mig. I Salvation opførte de helt igennem fede og grusomme karakterer sig alt for pænt og i Farmer’s Maze var der for lidt mulighed for at spille de  interessante roller og interne relationer ud, og det endte som (lidt for) ren investigation.

Magician: Impossible endte med at køre 12 gange og det virkede som om folk havde det rigtig sjovt med scenariet. Mest spøjse oplevelse var, da en ung gut kom op til mig i fællessalen og fortalte at Magician: Impossible havde været ”total fråderen” – jeg er ret sikker på, at han mente det som noget positivt.

Lørdag aften blev jeg sgu lidt træt af det hele. Fem af mine hold blev flyttet ud af deres lokaler og placeret i skurvogne og på gangen foran JohnTV(!) en halv time før spilstart, så kom Morten med noget hård, men helt rimelig, kritik af mit scenarie og så var jeg ikke at finde på nogen af nomineringslisterne. Jeg ved godt det lyder urimeligt forvent, men jeg havde trods alt kun sidste år at sammenligne med!

Søndag var jeg i meget bedre humør og jeg synes det var en helt fin banket, om end der i den grad manglede en skarp Lars Vilhelmsen på scenen eller bare en eller anden form for underholdning. Maden var overraskende ok, en masse seje folk fik Ottoer med hjem og både Dice og Jaeger kom op og snakkede M:I og Reservoir med mig – good stuff.

I modsætning til sidste år er jeg ikke helt klar til at kaste mig over scenarieskrivningen med det samme. Jeg er lidt træt af elvere og D&D, men fik på den anden side snakket nok om Apocalypse Drow – Heart of Underdarkness til at jeg hellere må gå i tænkeboksen omkring det – jeg er også stadig ret glad for titlen.

Og jeg glæder mig rigtig meget til næste ‘val.

