Det er nu en uge siden min Over The Edge kampagne blev sat i gang og starten lover bestemt godt. Specielt i lyset af, at fire ud af fem omkring bordet var noget rustne i klassisk, udenfor-conner, rollespil, gik rigtig fint.

Som Simon har beskrevet, hoppede jeg elegant over den lidt besværlige I-møder-hinanden-del, der ofte kan virke forceret i settings hvor spilpersonerne ikke tilhører sammen agency fra start eller D&D-logisk er med i en gruppe eventyrere. I stedet påtænker jeg at spille det første møde på et senere tidspunkt, når spillerne og spilpersonerne kender hinanden bedre.

Gruppen består af Alfred (fordrukken kryptozoolog), Kate (katteelskende kunstner), Matt (menneskesky psykolog) og Earl (hårdtslående taxachauffør), der i en hektisk introduktion til Over The Edge, rendte på både satanister, agenter fra et unavngivent bureau, nynazister og historier om mutanter med fire arme og atomvåben. Alt sammen i jagten på Kates kat, der blev kattenappet i starten af scenariet. Og så var der selvfølgelig hummermanden…

Det var en omgang med højt tempo, rigtig mange sjove episoder og optrin, og så håber jeg, at jeg fik løftet sløret en smule for, hvad for et sted The Edge er. Stærkest stod scenen, hvor Alfred besluttede/blev tvunget til, at forhandle sig ned fra et hustag, hvor han havde trængt kattenapperen op i en krog, imens Earl sloges med skaldede bøller i stueetagen.

Reglerne fungere fint, men var generelt i baggrunden. Jeg kan stadig godt lide det fortællende og dynamiske kampsystem, som kørte flydende i scenariets eneste slagsmål.

Jeg glæder mig meget til næste spilgang om 14-dages tid, hvor den ejendommelige gruppe tager endnu et skridt ud over kanten.

