I forbindelse med diskussionen om rollespillere (udklædt) til klimademonstration, blev der linket til listen over foreninger og organisationer der havde anbefalet deltagelse i demonstrationen, heriblandt Bifrost, som dog ikke er at finde på listen.

At være på en liste sammen med 3F, Arbejderpartiet Kommunisterne og den skønne forening Nej Til Krig, sammen med Sørens opfordring til at diskutere, om en landsforening skal/må have en holdning, fik mig til tænke.

For selv om jeg mente, at udklædninger var en dårlig ide, synes jeg faktisk det var en fin ide, at Bifrost opfordrede folk til at demonstrere i til klimatopmødet.

Men hvor går grænsen for, hvor meget politisk stilling Bifrost må tage? Har vi allerede nu, med vores deltagelse i demonstrationen, lagt os ud med Thor Pedersen, Bjørn Lomborg og Dansk Folkeparti? Kunne man forestille sig, at Bifrost vil tage stilling til hjemsendelse af irakere?

En landsforening bør, efter min overbevisning, være apolitisk for at kunne repræsentere rollespillere på tværs af det politiske spektrum, så jeg synes klart der er områder, hvor en landsforening ikke skal have en holdning.

Min bekymring er også, at jo mere landsforeningen engagerer sig i ting som klima, jo mere bliver rollespillet skubbet i baggrunden – og var det ikke det, det hele burde handle om? Jeg tror det er derfor nogen rollespillere nu føler sig fremmedgjort i forhold til deres forening; fordi rollespillet i Bifrost potentielt bliver sværere at få øje på.

…og så er det vist snart tid til at skrive lidt om min kommende kampagne og mit Fastvalscenarie.

